Vänner?

Vänner?

Hej alla pandaläsare!!
Nu ska jag skriva en saga som heter Vänner? Ni får gärna skriva om ni vill att jag ska ha med någonting mer i den. Första delen:
Vänner?
Anna går till skolan för första gången. Hon svänger in på skolgården. Då kommer 6 personer fram till henne!
- hej...... Är du ny??
- Ja... Svarar anna med osäker röst.
Dem andra blir genast mycket piggare.
- Kom vi ska visa dig ett ställe, det kallas: Kryp Myran.
Anna följer med. Hon är rädd, hon ser att dem går bakom skolan. Men Vart??
- stanna här! säger de och går.
Anna börjar gråta! En tjej kommer fram. Hon går säkert i 4:an.
- Jag heter Siri! Det var dem dära "Trubbel Bubbel " eller hur? Kom följ med mig!
Anna känner sig trygg.
Det här är Siri.
 Det är är Anna.
Dem hör hur Någon skriker:
- Grrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är hon???????
- Psst! Säger Siri. det är Trubbel Bubbel gänget. Hon som skriker heter Layla.
Trubbel i Bubbel gänget.
Blått: Nina
Gult: Karin
Lila:Evelina
Rosa: Sara
Lila med svarta skor: Klara
Bege: Sanna
Dem hör hur dem kommer närmare!
Hoppas ni tyckte om den!
// alemanda
P.s Superlina71 har bloggat här innan och hon kommer på besök imorgon! Missa inte det!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0