Jul saga!

Hejsan!
Jag ska göra en jul saga. En del varje advent. Så idag, imorgon. nästa söndag näst näst söndag osv.
Den ska hetta Annika möter jul tomten. Okej här kommer den: ;)
Anna vaknar tidigt första advent morgonen. Hon veks av hennes mor som säger:
- Anna!!! Kom upp och ät! Vi ska tenda första ljuset!
- Jaja! Jag kommer! Ropar Annika till svar.
När hon kommer ner sitter hennes mor, Linda, hennes pappa, Robbyn, Och hennes lille bror, Erik runt matbordet.
Annika drar ut en stol och sätter sig. Hon börjar bre en macka åt sig, när hennes mamma säger:
- Annika! Tänd du det första ljuset och sen börjar vi äta! Så har vi gjorde minst tusen gånger!
- Neeej! Jag har ju inte ens brett min macka klart! :tired:
Hon stiger upp från stolen och börjar leta rätt på tändsitckorna. Hon tänder första ljuset men då börjar Erik som är 4 år, gråta! ;( ;( ;( ;( ;( Annika bara fortsätter och äta. Helt lugnt tar hon  en klunk saft och går upp för trappan igen.
- Neeeeeeeeeeeeeej! Säger hon och slänger sig i sängen! Det får inte vara Måndag morogon! :(
- Annika! Ropar hennes mamma nerifrån trappen. Du har fått ett snyggt brev.
- Ok! Släng in det i min mini brev lucka!
Det var ett rött brev, med silver kanter på det. En julgrann till vänster med paket under, en tomte med ett brev i hannden! Och skriker hjälp!!! Annika väcklar upp brevet och läser:
" Jag, tomten, skriver detta brev till dig, med hopp om hjälp! Kom till nodpolen idag. Jag har sjuk anmält
dig till skolan. Kram tomten. "
Annika blir helt snurrig. Men hon tar sig samman tills slut. Hon säger till pappa :
- Pappa! Ähhh Alltså kom ska du läsa en sak. Det stog nämligen på engelska. Hennes pappa, RObby spärade upp ögonen! :bigeyes:
- OKej! KOm så åker vi och hjälper tomten!
.....................fortsättning följer...........................
Bra eller dålig?
Håll höjd superlina71!

Kommentarer
Postat av: mollymo

alemanda gumman...sarsus hatar mig hon är taskig :( ;(

2010-11-27 @ 14:18:15
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: mollymo

Vi är vänner nu alemanda! :)

Men svara gärna på detta:

Hur får man en "annan" färg på texten i kommentarerna:P

2010-11-27 @ 21:11:17
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: HannahBieber

Kolla in min blogg, där jag skriver noveller om Justin Bieber:D

2010-11-28 @ 11:49:10
URL: http://justindrewbieberstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0