Annika möter jul tomten - del 2 :

De fick åka en lång, lång väg för att komma fram till NODPOLEN! Och inte undra på. De bodde ju i SVERGE! När Annika och hennes pappa, Robby, kom fram var de helt slut. Tomten bjöd dem på julmust och en bit bröd, sedan la dem sig och sov. Nästa morron kom tomten och veckte de. Robby halv sov när han sa: ( I sömnen nästan )
- Tomten! Jag vill med ha paket... tomten! Vänta på mig, jag vill med vara med på äventyr! :( Kom tillbaka! ;(
- Ja, jag är här. Och du ska med vara med på äventyr! :D Vi skrattade båda två. Han sov ju nästan när han sa det, + att tomten eller jag alldrig skulle göra det. :) När han äntligen kommit upp på båda 2 benenn så ramlade nästan han. Vi satte oss ner nu. Då sa tomten:
- Annika, vet du varför du nu har kommit hit?
- Nej, inte vad jag vet i alla fall.
- Ok! Jag ska berätta:
- Jo, du förstår, när jag skulle testa om min släde funkade eller om jag skulle få köpa en ny, så åkte jag högt uppe som varnligt. Men då såg vi ( Rennarna och jag ) en fågel. Det var en HÖJDFÅGEL. Rennarna fick pannik och vände runt heeeeeeeela släden! Och jag, ja jag föl som en sten igenom luften! :( Och jag bröt benet, så DU måste dela ut julklapparna i år. Kan du det?
- Ehhh jag tr... Mer han hon inte säga förren Robby med ett ryk sagt:
- Åååååååå! Neeeeeeeeej! Annika ska då inte dela ut några julklappar i år! Det är ditt problem, TOMTE!!
Då ställde Annika sig upp:
- Duuuuuu din!!! Jag ska då visst hjälpa tomten! Jag tänker då inte förstöra julen! Men det tänker du visst, eller hur?
- Nja... sa Robby med en osäker röst.
- Bra!! Då är det bästemt! Jag hjälper dig tomten!
- Ja! Men hur då Annika? Och jag SKA följa med. Och tomten med så detså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0